Efektívne využitie rozpočtu
v čase krízy
Klient: Poštová Banka
Mediamix: TV, Online
Názov projektu: Pozdravíčko
Obdobie realizácie: apríl – máj 2020
Cieľová skupina: All a dôchodcovia v karanténe
Zadanie: Imidžovo odkomunikovať brand počas obdobia Koronavírusu kedy produktové kampane museli ísť do úzadia.

Riešenie
Počas koronakrízy nešlo iba o zdravie ľudí ale aj značiek. V jej začiatkoch sa neistota rýchlo preniesla aj do reklamného trhu. „Budú naplánované kampane užitočné? Vieme našu mediálnu silu využiť v prospech všetkých? A ako?“
V spolupráci s agentúrou Ponyhouse sme našim klientom ponúkli riešenie. Celým svetom sa ozývala mantra, že zostať doma je to najzodpovednejšie, čo môžeme urobiť. Rozhodli sme sa teda využiť nakúpené médiá na to, aby sme uľahčili dodržiavanie domácej karantény. Svoj reklamný priestor venovala Poštová banka.
Najťažšia je domáca izolácia pre starkých. Kým mladšie generácie zostávali v kontakte cez Skype, Zoom či sociálne siete, väčšina dôchodcov bola odkázaná na neosobný kontakt s vonkajším svetom cez televíznu obrazovku.
Rozhodli sme sa ich potešiť pozdravmi od blízkych a poslať im trošku zdravíčka. A tak vznikol projekt Pozdravíčko.sk. Mechanika bola veľmi jednoduchá – pozdrav starkých v krátkom videu, uploadni ho na microsite a my ho pustíme v telke. Babička s deduškom ťa uvidia, budú spokojnejší a nebude ich to ťahať von z domu.

Výsledky projektu
V aktivačnej fáze kampane sme zasiahli 700 000 RU online.
V druhej fáze sme cez TV aspoň raz oslovili 63,5% ľudí vo veku 12-54, čiže takmer 2 000 000 divákov. Z dôchodcov sme zasiahli takmer 700 000 ľudí, čo znamená 80,7% cieľovky 65+. Už v úvode kampane patrilo Pozdravíčko.sk medzi top projekty podľa awareness – zaregistrovalo ho 29% respondentov prieskumu*. Spolu sme tak odvysielali 106 unikátnych pozdravíčok To znamená 106 rodín, ktorým sme uľahčili karanténu. Z toho bolo 24 súrodeneckých videí, 11 dospeláckych a 71 sólo vnúčeniec. Odhadom až 15 vnúčat z pozdravíčka stihlo počas karantény vyrásť z dupačiek. 3 pozdravíčka prišli spoza uzatvorených hraníc. A 1 pozdravíčko dovolilo starkým zažiť zmeškané narodeniny vnuka
V čom je projekt top
V čase koronakrízy sme dokázali efektívne využiť rozpočet na podporu značky a podľa prieskumu „Ako sa máte Slovensko?“ bol náš projekt už v úvodnych dňoch kampane druhým najznámejším z pomedzí všetkých CSR projektov na tému koronavírusu.
*Prieskum spoločnosti MNFORCE, komunikačnej agentúry Seesame v spolupráci so Sociologickým ústavom SAV a Ústavom výskumu sociálnej komunikácie SAV „Ako sa máte, Slovensko?“ realizovaný v čase od 21. do 23. apríla na vzorke 1000 ľudí metódou reprezentatívneho online zberu
Súrodeneckých videí
Dospeláckych videí
Sólo vnúčeniec
Spoza hraníc
Viac našich prác

DIGITAL PARK I, Einsteinova 21, 851 01 Bratislava
IČO: 48 238 902
IČ DPH: SK2120114018
info@mdservices.sk
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
©2020 Media and Digital Services a.s.