Neštandardné eshopy potrebujú neštandardné riešenia

Klient: Ikar – luxusná knižnica

Mediamix: Google, Facebook, Youtube, Email marketing, RTB, PR články, Crimtan, print vkladačky

Názov projektu: Dokonalý mediamix

Obdobie realizácie: medziročné porovnanie 1.9. – 31.5.

Cieľová skupina: Zberatelia kníh

Zadanie: Zvýšiť predaje a poznateľnosť značky

Charakteristika klienta

Pre lepšie pochopenie je našou povinnosťou ako prvé uviesť špecifikáciu klienta. Jedná sa o eshop, ktorý predáva limitované edície kníh s vysokou zberateľskou a obmedzeným počtom výberových kusov. Cenovo sa pohybujú od 200€ až do 5000€.

Riešenie

Aká je naša cieľová skupina?

Túto otázku sme si položili ako prvú. Odpoveďou bolo riešenie na zostavenie správneho mediamixu pre splnenie očakávaného cieľa. Neštandardné eshopy potrebujú neštandardné riešenia. Vychádzali sme z overených performance médií, ktoré sa stali už tkzv. „povinnou jazdou“ pre ecommerce. Kombináciou netradičných riešení sme zvolili mix, ktorý sme testovali a na základe dát určili/ optimalizovali kampane.

Najväčšiu časť tržieb tvoria limitované knihy (limitovaný počet kusov):

V tomto prípade je nezodpovedné povedať, že na každú knihu funguje rovnaká stratégia. Každá kniha bola unikátna a naša stratégia a prístup bol prispôsobený špecifikáciám danému produktu. Naše možnosti boli neobmedzené.

Hrali sme sa s typmi cielenia, médiami, reklamnými formátmi a kreatívou. Vyskúšali sme novinky či beta verzie, ktoré oživili komunikáciu brandu a pomohli sa priblížiť dnešnému trendu. Z dôvodu náročnosti cieľovej skupiny sme kombinovali custom intent publiká (publiká vytvorené na základe návštevnosti jed. stránok alebo na kľúčových slovách ktoré sa vyskytujú v článkoch ktoré zákazníci čítajú) založené na kľúčových slovách či konkrétnymi URL relevantných webov. Zaujímavé výsledky sme dosiahli cielením na IP adresy, resp. cielili sme na vybrané relevantné firmy pomocou siete Crimtan.

Kľúčové v celej stratégii bolo správne rozloženie budgetu medzi akvizíciou a retargetingom (znovu – oslovovanie opakujúcich zákazníkov). Z dát sme zaregistrovali silný trend opakujúcich sa nákupov, čo podčiarkuje ideu produktu. Zberateľstvo kníh je hobby a vášeň. Uvedomovali sme si silu remarketingu, resp. opakovaného oslovovania verných zákazníkov ale pokiaľ sme chceli rásť, potrebovali sme rozširovať databázu klientov a zároveň vytvárať poznateľnosť značky (zberateľský love brand). Pracovali sme so sociálnymi sieťami, videom na youtube, predajnými newsletrami, vkladačkami v časopisoch, PR článkami, RTB nákupom.

Výsledky projektu

Vďaka rozšíreniu o nové online a offline médiá sme začali čerpať z potenciálu, ktorý nebol v minulosti naplnený. Odrazilo sa to na takmer všetkých metrikách. Medziročné navýšenie návštevnosti o 80% a konverzného pomeru o 27% malo okamžitý impakt na celkové predaje, ktoré rástli o 167%. Celý projekt bol unikátny v tom, že sme boli na tak nízkom PNO (podiel nákladov na obrate), že sme si mohli dovoliť výrazne navyšovať náklady do reklamných kampaní a aj napriek tomu sme boli efektívnejší ako tomu bolo v minulosti. Jedinou našou prekážkou boli limity predajných kanálov – Google ads (obmedzený počet vyhľadávaní) newsletter + remarketingové formáty (obmedzená veľkosť databáze).

V čom je projekt top

Napriek náročnosti produktu sme našli cestu a dokázali, že aj navzdory zlým výsledkom z minulosti (keď ešte neboli kampane pod našou správou) sme schopní postaviť fungujúcu stratégiu, čo potvrdzujú dosiahnuté výsledky.

%

Návštevnosť na webe

%

Konverzný pomer

%

Počet transakcií

%

Tržby

Viac našich prác

mds
Media and Digital Services a.s.

DIGITAL PARK I, Einsteinova 21, 851 01 Bratislava
IČO: 48 238 902
IČ DPH: SK2120114018
info@mdservices.sk

OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
©2020 Media and Digital Services a.s.